PENGEDAR SAH SHAKLEE PEKAN, PAHANG. WHATSAPP/SMS DI 0199311764

6.10.18

Cara Merawat Buasir Dengan Cepat

Assalamualaikum.. Salam sejahtera.. Selamat petang.. Harini Sha nak kongsikan dengan semua bagaimana buasir boleh terjadi dan apa cara untuk menghilangkan buasir..
.
.
''Psssstttt.. Malulah nak cakap doktor.. sebenarnya saya ada buasir''
 
Situasi ini memang normal kerana buasir terjadi pada anggota badan yang sangat privasi.. Hendak tunjukkan pada doktor pun terpaksa tebalkan muka.. Namun sebab menanggung sakit, tahankan sajalah..
.
.
MACAM MANA BUASIR BOLEH TERJADI?

Buasir terjadi apabila saluran darah venus mengembang dan membengkak di sekitar dubur.. Terdapat dua jenis buasir.. Jika terjadi dalam bahagian rektum, ia dipanggil buasir dalam..
Biasanya ia tidak menyakitkan manakala buasir luar, berlaku di luar pembukaan dubur dan selalunya menyakitkan terutamanya sewaktu meneran serta menimbulkan rasa gatal hingga semuanya serba tidak kena..
SIAPA YANG SERING MENGALAMI BUASIR?
Wanita mengandung sering mengalami masalah ini kerana rahim yang semakin membesar menekan perut dan saluran venus di kawasan dubur..
Begitu juga pada mereka yang duduk dan berdiri dalam jangka masa yang lama.. Berat badan berlebihan, cirit-birit yang teruk dan sembelit juga jadi faktor penyumbang..
Mesti anda tercari-cari cara untuk sembuhkan atau kecutkan buasir bukan? Ikuti tips di bawah ini:
PETUA NENGHILANGKAN BUASIR
1. Ubah corak pemakanan.
- Paling utama sekali, anda perlu ubah corak pemakanan. Ambil makanan yang tinggi serat seperti buah-buahan, bijirin dan sayur-sayuran setiap hari. Lembut dengan kandungan air yang banyak, anda tidak akan alami lagi masalah najis keras sehingga menyebabkan sembelit.
2. Minum air dengan kerap
- Cairan dalam badan dapat membantu mengurangkan masalah sembelit. Amalkan meminum air masak secukupnya sekurangnya 3liter sehari.
3. Jangan berdiri atau duduk terlalu lama
Ini kerana ia memberi penekanan pada perut dan salur darah. Sesekali rehatkan diri agar otot perut juga dapat berehat. Lakukan senaman dengan kerap agar semua otot badan dapat meregang dengan sihat.
4. Jangan tahan untuk membuang air besar
- Jika terasa ada keinginan untuk membuang air besar, jangan tahan atau melengah-lengahkannya. Najis akan menjadi kering dalam dubur dan susah untuk dikeluarkan.
5. Set buasir shaklee
1. Mengelakkan berlakunya sembelit dengan Ostematrix Shaklee.

Ostematrix membantu anda melancarkan penghadaman, pelihara usus dan melawaskan pembuangan air besar. Seterusnya melegakan sembelit.
2. Mengurangkan risiko keradangan dan pembengkakan usus dan saluran vena.


Omega Guard Shaklee membantu anda mengurangkan bengkak pada rektum akibat tekanan ke atas otot dubur dan kawasan sekitarnya.

 3. Percepatkan penyembuhan luka dengan Sustained Release Vitamin C.



Vitamin C terbukti secara klinikal membantu penyembuhan luka dalaman dan luka di sekitar bahagian dubur dengan cepat. Sangat disarankan kepada mereka yang mengalami masalah najis berdarah dan buasir berdarah.

4. Memperbaiki sel yang rosak dengan Vivix Shaklee

Vivix adalah anti oksidan dengan kandungan resveratrol yang tinggi. Ia mampu memperbaiki sel hingga ke peringkat DNA. 

Ini adalah di antara testimoni yang telah berjaya menghilangkan buasir dengan set buasir shaklee..
 






Hubungi saya sekarang untuk konsultansi berkesan!
 
 
Untuk sebarang petanyaan boleh hubungi Sha di talian berikut:
Facebook : Norshahidah Saffana Mohd Nor
Whatsapp: 019-9311764
Instagram: shakleepekan_scha
Blog: ummiiyad.blogspot.my








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Ummiiyad © . Designed by MaisarahSidi.com